Ozubené štíty
Nekterí hrdinové rádi útocí štíty, proto si delají štíty s bodci. Díky
tomu se lépe trefují a zpusobují vetší zranení. Jestli chce však s
tímto štítem útocit, musí mít dovednost používání štítu aspon na stupni
1. Porád má ale postihy stejné jako u dovednosti zacházení se zbraní.
Jméno Potrebná síla Omezení Útocnost Zranení Typ Kryt Váha
Ozubený pestní š. -2 -2 3 +2 B 2 1
Ozubený malý š. +2 -3 3 +3 B 4 2
Ozubený strední š. +7 -4 2 +5 B 5 3,5
Ozubený Velký š. +11 -5 2 +7 B 6 5
Ozubená pavéza +15 -6 1 +10 B 7 7,5
Jednorucní zbrane
Jméno Potrebná síla Délka Útocnost Zranení Typ Kryt Váha
Beze zbrane
Rukavice s cepelemi - 0 0 +5 S 0 1
Rukavice s botci - 0 0 +2 B 0 0,1
Nože a dýky
Katar +2 1 0 +4 B 0 0,6
Šavle a tesáky
Falchion +10 3 4 +8 S 3 3
Palice a kyje
Lehký krumpác +4 2 2 +6 B 1 2
Težký krumpác +10 3 3 +11 B 2 4
Hole a kopí
Lehký drevec +4 6 2 +3 D 1 2
Težký drevec +8 7 3 +5 D 1 5
Bice
Lehký bic -2 2 6 +1 S 2 0,5
Lehký trojramenný bic -1 2 5 +2 S 3 0,7
Težký bic +1 3 5 +3 S 2 1,3
Težký trojramenný bic +2 3 4 +4 S 3 1,5
Ostnatý bic 0 2 6 +4 S 2 0,6
Devítiocasá kocka +2 4 4 +8 S 3 1,5
Dovednosti
Predpovídání pocasí
Postavy potrebují vedet jak bude? Bude pršet nebo svítit slunce? Bude
mrznout nebo tát led? Díky této dovednosti to postavy zjistí. Nekdy to
muže být dokonce úplne presné.
N a I. stupni muže urcit napr. jestli bude pršet nebo ne. Na II. ruzné
nepríznivé vlivy jako silný vítr a na III. stupni dokáže urcit i teplotu
vzduchu.
Stupen Bonus
I. +1
II. +2
III. +3
Vudcovství
Postava má vudcovské schopnosti, lidi ho poslouchají, dokáže je ovlivnit.
Postava má bonus k hodu na charismu rovný bonusu za zvládnutí této dovednosti.
Stupen Bonus
I. +3
II. +6
III. +9
napsal VirWolf
Obsluha bojových stroju
Postava dokáže obsluhovat katapult a podobné velké strelné zbrane.
Stupen ÚC ZZ
nemá vubec -3 -3
I. -2 -2
II. -1 -1
III. 0 0
napsal VirWolf
Mucení
Postava se vyzná v ruzných typech mucení a donucovacích metodách, dokáže
z postavy vytáhnout skoro všechny informace.
Mucení probíhá tak, že postava každé kolo zraní postavu za 1k6, každé
kolo je šance, že to neprežije a ubohá obet umre. Aby postava zranila obet jen za 1k6, musí
uspet v overování síly (Sil + 1k6 ‹ schopnost mucení + 1k6). Pokud neuspeje, zranila obet za
3k6.
Pokud obet nechce neco dobrovolne povedet, musí uspet pri overování psychické
Síly (Vol + 1k6 - postih › schopnost mucení + 1k6). Postih urcí PJ.
Stupen Bonus
I. +3
II. +6
III. +9
napsal VirWolf
Boj se zbraní - bice
Je to typ dovednosti boj se zbraní. Zacházení s bici je velmi težké.
Pokud tuto dovednost nemáte, tak budete mít velké postihy. Až budete
mít dovednost na II.stupni, mužete používat nekolikaramenné bice a na
III. devítiocasou kocku.
Stupen ÚC Kryt ZZ
Nemá vubec -5 -3 -2
I. -3 -2 -1
II. -2 -1 -1
III. 0 0 0
Náboženský fanatik/odhodlabný věřící
Jak postava získává zkušenosti, její povest náboženského fanatika rose. Vedí
o nem jeho prátelé i jeho neprátelé. Postava má bonusy k charisme, pokud je
ve styku s postavami stejného vyznání.
Stupen Bonus
I. +3
II. +6
III. +9
Počty I.
Na prvním stupni této dovednosti zná postava klasické kupecké počty, ro znamená, že umí sčítat a odčítat v rozsahu do tisíce. zatím jen sčítá a odčítá. Při opravdu úspěšném hodu na dovednost dokáže v rámci sčítání a odčítání pracovat i s vyššími čísly.
Počty II.
Postava k prvnímu stupni přibírá i malou násobilku, dělení a jednoduchou trojčlenku. Při velmi úspěšném hodu dokáže dělit i dvouciferným číslem a násobit nad rámec malé násobilky.
Počty III.
Na tomto stupni již není násobení, dělení, odčítání či sčítání pro postavu problém. Dokonce je tak zběhlá, že dokáže řešit složité slovní úlohy a samozřejmě i nějakou rovnici o více neznámých. Při dobrém hodu na dovednost postava spočítá i složité matematické operace.
| Stupeň | Bonus k Int | Bonus k rychlosti pořítání |
| I. | +3 | +0 |
| II. | +6 | +3 |
| III. | +9 | +6 |
Jo a taky jsem objevil oficiální opravy chyb, kteréžto vás některé moc nepotěší:
Název chyby:
Příliš silný zloděj
Popis chyby:
Zloděj je příliš silný oproti ostatním postavám.
Příklad:
Zloděj může velmi rychle na nízkých úrovních získat schopnosti dávající mu bonusy k BČ, ÚČ a OČ až +6 k některým zbraním. Bojovník žádný takový bonus nemá.
Řešení:
Došlo ke komunikační chybě při závěrečných úpravách tabulkových hodnot.Veškeré bonusy u schopností Dýka, Improvizované zbraně, Kuše a minikuše, Malé vrhací zbraně mají být poloviční (tj. +1/+2/+3).
Bonusy k BČ patří jen ke schopnostem Kuše a minikuše a Malé vrhací zbraně.
U schopnosti Kuše a minikuše je i na 3. stupni Potřebná síla menší jen o 3.
U schopnosti Neuvěřitelná střelba může zloděj nabíjení jednou rukou použít jen v případě, že nemá sílu menší než je Potřebná síla pro příslušnou kuši. V případě, že střílí třemi kušemi zaráz, má postih k BČ.
Název chyby:
prilis silny uder theurga
Popis chyby:
theurg na 3 urovni je schopen timto uderem udelit zraneni za 32-63 zivotu
Příklad:
prklad 1)theurg na 4 urovni je schopen jedinou ranou vyradit napr demona bersekra ktereho lze vyvolat az z 10 sfery,
priklad 2)oblehate srub z bandity ukrytymi vevnitr theurg se postavi pred dvere jiny clen krz okno dovnirt hodi zapalnou lahev, banditi se hrnou ze dveri ven oslepeni kourem, tam ten theurg pouze pik, pik, pik a ze 3 nabusenejch banditu je kasicka
Řešení:
V prirucce theurga doslo v tomto ohledu ke dvema nedopatrenim:
1) U modifikatoru Transpozice k prohozeni cisel
2) Uder je primarne urcen k destrukci nezivych objektu kladoucich jeho razu odpor. Zraneni ziveho cile zpusobene Uderem je tedy takto silne pouze tehdy, ma-li za sebou cil pevnou prekazku (napriklad zed).
Pokud muze byt cil Uderem odhozen, pak je zraneni nizsi, konkretne ZZ = Sila/2.
Název chyby:
Tisíc bodnutí
Popis chyby:
Tato zlodějova bojová finta je extrémě silná a smrtící.
Příklad:
Stačí převaha
Řešení:
Parametry jsou opraveny na: potrebna prevaha +6, bonus k UC +3, bonus k ZZ +6První pomoc z PPH:
Prvni pomoc ma pevne danou Silu leceni, ke ktere se zadny hod nepricita. Cili na 1. stupni -6, na 2. stupni -4, na 3. stupni -2. (Ostatne v PPH se nic o tom, ze by se u Prvni pomoci provadel nejaky hod, nepise.) U hraničáře a všech jiných hodů se samozřejmě háže.
No takže pařaj. Drdůvaj bude ve čtvrtok. Od oběda do boostu. Pjetor má okolo šesťaček nějaký fahy, takže bychom mohli pařad dál třeba někde jinde (štatlisko,škola, čajovnice). No a pak je od devítek v Artu ten filmerník - "Občan Havel". Máme už dva lupeně. Další tři máme zamluvený na Pjetorovo jméno, takže se dá pařat. Jinak podle diáře to vypadá, že bych nějakou akcaj zvládl i v piatok, takže dle možností taky můžem pařnout. Klidně i ty navržený sportovačky nebo jakoukoli frišnost. Toš chalaj.
4 komentáře:
To me docela srazi na kolena ... Je to docela kotel ... Noo co se da delat, ale jelikoz se rozsiril pocet obecnych dovednosti, mel by taky primerene umerne zvedat pocet bodu, ktere do nich muzeme vlozit .
Ze te to srazi na kolena chapu. Ale moc nechapu oduvodnení více bodů do dovedností. Procentuelně se jich tolik nepřidalo, aby se to nějak projevilo na našich bodech. Nemyslím že je potřeba zvedat body.
Ha, to je dost dobrý, já si pořád říkal, že v tom boji nějak zaostávám :)
Body bych taky nezvyšoval, přijde mi to zbytečný, ty dovednosti co tam jsou se dají vyhna na RP, tudíž stačí je mít na prvním stupni a pak si o tom reálně něco zjistit, aby jsi to mohl používat ;)
Hmm, zajímavej plagiát, jak dlouho ti trvalo než jsi to na netu našel?
Okomentovat